کتاب صدا و لرزش ساختاری

کتاب صدا و لرزش ساختاری

همواره یکی از چالش های اساسی این است که پدیده‌های موجی مانند که اغلب در بستر های انتقالی شکل می گیرند به درستی درک نشده اند. از این رو درک صحیح از این پدیده ها در حل چالش های مربوطه می تواند بسیار راه گشا باشد.

به نظر می رسد موضوع کتاب وسیله ای ایده آل برای دستیابی به مزیتی است که باید با نگاهی دوگانه به حرکت ارتعاشی در سیستم های الاستیک توزیع شده به دست آورد.

از این رو کتاب صدا و لرزش ساختاری، تابش، انتقال و پاسخ از همان ابتدا بر مبحث موج تأکید می شود، به این امید که خواننده را به این سمت سوق دهد. بطورکلی سه دسته اصلی از مسائل عملی که مطالب این کتاب به آنها مربوط می شود عبارتند از:

تابش صوت از سازه های ارتعاشی، انتقال صدا بین مناطق مجاور محیط سیال که توسط یک پارتیشن جامد میانی از هم جدا شده اند، و پاسخ سازه ها به تحریک توسط میدان های صوتی.

ویرایش های کتاب:

اولین نسخه “صدا و ارتعاش ساختاری” در اوایل دهه 1980 نوشته شد. از آن زمان تاکنون، پیشرفت های عمده در زمینه ارتعاشات رخ داده است. روش‌های محاسباتی قدرتمندی برای تجزیه و تحلیل عددی ارتعاش سازه، میدان‌های صوتی و برهمکنش‌های صوتی بین سیالات و سازه‌ها توسعه یافته‌اند و اکنون به‌طور جهانی توسط محققان، مشاوران و سازمان‌های صنعتی استفاده می‌شود.

مشخصات کتاب

نام کتاب: 

صدا و لرزش ساختاری، تابش، انتقال و پاسخ

نویسنده های کتاب: 

فرانک فهی
موسسه تحقیقات صدا و ارتعاش دانشگاه ساوتهمپتون ، انگلستان
پائولو گاردونیو
موسسه تحقیقات صدا و ارتعاش دانشگاه ساوتهمپتون، انگلستان

زبان کتاب: انگلیسی

ویرایش: دوم

تعداد صفحات کتاب: 

انتشارات: Academic Press

سال چاپ: 2007

مقالاتی که توصیه آنها می تواند مفید باشد:

لینک دانلود فایل پی دی اف کتاب صدا و لرزش ساختاری:

لینک کتاب در سایت ناشر

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --