انتشار صدا در محیط متخلخل

انتشار صدا در محیط متخلخل

کتاب انتشار صدا در محیط متخلخل

در نسخه اول کتاب انتشار صدا در محیط متخلخل مدل‌هایی برای توصیف انتشار موج جهت پیش‌بینی عملکرد صوتی رسانه‌های متخلخل جذب‌کننده استفاده می‌شوند. در این مدل ها محیط متخلخل و اشباع شده توسط سیالات سنگین توسعه یافته بودند.

در این نسخه بیشتر مطالب اولیه ویرایش اول را حفظ کرده و با بازبینی مجدد چندین موضوع اصلی و افزودن موضوعات جدید به منظور ادغام تحولات اخیر در حوزه انتشار امواج در رسانه های متخلخل گسترش داده شده است.

در این نسخه همچنین روش های عملی پیش بینی عددی که به طور گسترده توسط محققان و مهندسان استفاده می شود بحث شده اند.
در این کتاب فصل های 1 تا 3 مربوط به انتشار صدا در جامدات و سیالات و فصل 9 مربوط به مدل سازی روکش های سوراخ شده اندکی اصلاح شده اند.


فصل 4 تا 6 به شدت مورد بازبینی قرار گرفته و شرح مفصل تری از انتشار صدا در منافذ استوانه ای ارائه شده است .

فصل 5 مربوط به ارائه کلی تر پارامترهای جدید و مدل های جدید برای انتشار صدا در محیط متخلخل با قاب صلب است(فصل 5). همچنین در فصل 5 ارائه کوتاهی از همگن سازی، با برخی نتایج در مورد محیط های تخلخل دوگانه، اضافه شده است.

در فصل 6، فرمول‌بندی‌های مختلف نظریه Biot برای محیط‌های متخلخل با یک نسخه ساده‌شده برای محیط‌هایی با قاب لنگی ارائه شده است.

انتشار صدا در محیط متخلخل

اضافات عمده شامل پنج فصل جدید است.

فصل 7 میدان صوتی ایجاد شده توسط یک منبع نقطه‌ای در بالای یک لایه متخلخل قاب صلب را با پیشرفت‌های اخیر در مورد قطب‌های ضریب انعکاس و میدان بازتابی در زمان وقوع مورد بحث قرار می‌دهد.

فصل 8 مربوط به لایه‌های متخلخل است که توسط یک منبع نقطه‌ای در هوا یا یک منبع تنش موضعی بر روی سطح آزاد لایه برانگیخته می‌شوند، که همراه با توصیف امواج ریلی و تشدید است.

محیط های متقارن و متقارن محوری در فصل 10 مورد مطالعه قرار می گیرند.

در فصل 11 ما بازنمایی اصلی مدل‌سازی رسانه‌های لایه‌ای (فصل 7 ویرایش اول) را مرور کرده‌ایم و آن را برای پوشش مدل‌سازی سیستماتیک رسانه‌های لایه‌ای با استفاده از روش ماتریس انتقال (TMM) گسترش داده‌ایم. به طور خاص، ارائه گام به گام اجرای عددی روش با چندین مثال کاربردی ارائه شده است.

در فصل 12، مکمل های روش ماتریس انتقال آورده شده است. آنها عمدتاً به تأثیر امتداد جانبی محدود و تحریک توسط بارهای نقطه ای بسته های صوتی مربوط می شوند. چندین مثال نشان‌دهنده اهمیت عملی این افزونه‌ها ارائه شده‌اند (مثلاً تأثیرات اندازه بر جذب تصادفی و از دست دادن انتقال رسانه‌های متخلخل؛ از دست دادن درج بسته‌های صوتی از طریق هوا در مقابل ساختار).

انتشار صدا در محیط متخلخل

در فصل 13، مقدمه ای بر مدل سازی المان محدود محیط های متخلخل ارائه شده است. تاکید بر استفاده از فرمول فشار جابجایی مختلط نظریه Biot، xiv در ضمیمه این فصل آمده است.

شرح مفصلی از شرایط جفت بین حوزه های مختلف از جمله یک موجبر همراه با بخش هایی در مورد تجزیه مکانیسم های اتلاف توان در محیط متخلخل و شرایط تشعشع ارائه شده است.

چندین کاربرد برای نشان دادن استفاده عملی از روش های ارائه شده از جمله مدل سازی مواد تخلخل دوگانه و فوم های هوشمند انتخاب شده است.

لینک دانلود مستقیم کتاب انتشار صدا در محیط متخلخل

  • مطالب پیشنهادی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --