کتاب اثرات صدا بر انسان

اثرات صدا بر انسان

اثرات صدا بر انسان

این کتاب مرجع بسیار ارزشمندی است برای محقیقنی که علاقه مند به مطالعه و تحقیقات در این زمینه هستند.
به گفته نویسنده کتاب بیش از 1000 مرجع مورد بررسی قرار گرفته است و نزدیک به 500 مرجع به عنوان معتبرترین، منحصر به فردترین و مرتبط با آخرین نتایج تحقیقات گنجانده شده اند.

مروری بر فصل های کتاب

فصل 1 با فرض عدم پیشینه در آکوستیک با توضیح اساسی‌ترین پارامترهای صوتی مرتبط با تولید و انتشار صدا شروع می‌شود.

فصل 2 کتاب اثرات صدا بر انسان با توضیح رایج‌ترین توصیف‌گرهای مورد استفاده در این مطالعات، بر این پایه استوار است. یک نکته کلیدی در مورد این توصیفگرها سازگاری است، زیرا هر نتیجه ای را می توان از یک مطالعه با انتخاب توصیف کننده هایی که از نتیجه گیری مورد نظر پشتیبانی می کنند استخراج کرد. بدون هماهنگی در توصیفگرها و استفاده مناسب از آنها، هیچ اعتباری در نتایج گزارش شده وجود ندارد.

فصل 3 کتاب اثرات صدا بر انسان یک نمای کلی از فرآیند شنوایی ارائه می‌دهد و به طور کلی توضیح می‌دهد که سیستم شنوایی چگونه کار می‌کند و وقتی مکانیسم ظریف آن به‌طور کامل عمل نمی‌کند چه اتفاقی می‌افتد.

فصل 4 کتاب اثرات صدا بر انسان، وضعیت تحقیقات را در مورد اثرات فیزیولوژیکی منفی مرتبط با صدامی پردازد. تحقیقات در کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا تا تحقیقات در حال انجام بر روی ارتباط بین قرار گرفتن در معرض صدا و بیماری های قلبی عروقی، همراه با مبحث فرکانس پایین و مادون صوت.

فصل 5 وضعیت تحقیق در مورد اثرات روانشناختی منفی مرتبط با صدا را خلاصه می‌کند و موضوعات مورد مطالعه را شامل آزار، استرس، اختلال خواب، ناتوانی‌های یادگیری و اثرات عاطفی را پوشش می‌دهد.

فصل 6 با توصیف ویژگی‌های منابع صوتی فعلی مرتبط با جلوه‌های صوتی منفی ادامه می‌یابد تا جنبه‌هایی از این منابع که در تأثیرات منفی آن‌ها نقش دارند، توضیح دهد.

منابعی همچون منابع حمل و نقل (هواپیما و راه آهن و اتومبیل ها )، منابع صنعتی (شامل نیروگاه های سنتی و مزارع بادی)، منابع تفریحی (مانند سلاح گرم، نمایش های عمومی، اسباب بازی ها، وسایل شنود شخصی، و سایر ابزارها )، هام ( از جمله صداهایی که فقط توسط برخی شنیده می شود که منشأ واضحی ندارند).

موضوعاتی که اغلب در این نوع کتاب ها دیده نمی شود، موضوعاتی است که مربوط به تأثیرات مثبت صدا بر افراد است. مهم است که هنگام پرداختن به تأثیرات صدا، تأثیرات مثبت و منفی را در نظر بگیرید تا عملی ترین و مؤثرترین جایگزین برای حل مسائل صدا تعیین شود.

در این راستا، فصل 7 وضعیت تحقیقات در زمینه روانشناسی موسیقی، صدا درمانی، مناظر صوتی، و روش هایی را که در آنها از صدا برای تأثیرگذاری بر رفتار انسان در محیط های عمومی رایج استفاده می شود، شرح داده می شود.

کتاب اثرات صدا بر انسان با مباحث کنترل و تنظیم صدا در فصل 8 پایان می‌یابد، و طراحی کنترل نویز و روش‌های نظارتی را با محدودیت‌های رایج توضیح می‌دهد تا خواننده را از گزینه‌های عملی موجود در برخورد با مشکلات صدای منفی مطلع کند.

یک واژه نامه کتاب اثرات صدا بر انسان را به عنوان یک مرجع مفید برای توضیح بسیاری از اصطلاحات فنی استفاده شده در کتاب و اسناد عمومی مرتبط با این موضوع تکمیل می کند.

معرفی نویسنده کتاب اثرات صدا بر انسان

جیمز پی کوان یک مهندس کنترل نویز با بیش از 30 سال تجربه در زمینه کنترل نویز، آکوستیک معماری و مسائل مربوط به نویز محیطی است.

او به عنوان مشاور در تمام زمینه های کنترل صدا عمل کرده است. آسیب شنوایی و معیارهای حفاظت؛ و طراحی آکوستیک انواع فضاها.

علاوه بر چندین فصل کتاب و بسیاری از مقالات منتشر شده توسط آقای Cowan، ایشان نویسنده کتاب راهنمای طراحی آکوستیک معماری است که توسط McGraw-Hill در سال 2000 منتشر شد.

Architectural Acoustics، مجموعه CD آموزشی تعاملی که توسط McGraw-Hill در سال 1999 منتشر شد. و Handbook of Environmental Acoustics، یک کتاب مرجع در مسائل نویز جامعه که توسط Van Nostrand Reinhold (متعاقباً Wiley) در سال 1994 منتشر شد.

لینک دانلود فایل پی دی اف کتاب:


کتاب هایی که در این زمینه به شما پیشنهاد می شوند:

کتاب روش المان مرزی در آکوستیک

کتاب آکوستیک معماری و آکوستیک محیطی

کتاب صدا و لرزش ساختاری

کتاب آکوستیک اتاق

اشتراک گذاری

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --