کتاب پردازش آکوستیک با متلب MATLAB و انسیس ANSYS

پیشگفتار کتاب

پیشگفتار کتاب پردازش آکوستیک با متلب MATLAB و انسیس ANSYS بیان میکند که اگرچه ANSYS Mechanical بیش از دو دهه است که از تحلیل‌های صوتی و ارتعاشی پشتیبانی می‌کند، اما تا همین اواخر تقاضا برای انجام این شبیه‌سازی‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. در طول چندین سال گذشته، ملاحظات نویز برای ماشین‌های دوار، راحتی سرنشینان در وسایل نقلیه، و عملکرد صوتی دستگاه‌های الکترونیکی موجود در همه جا نقش غالب‌تری در فرآیندهای طراحی مربوطه خود داشته‌اند.

البته اینها تنها چند نمونه از بسیاری از کاربردهایی هستند که یک مهندس باید برای پاسخ صوتی همراه با شبیه‌سازی‌های ساختاری و حرارتی سنتی در ارزیابی طراحی محصول در نظر بگیرد. توسعه قابلیت‌های صوتی در ANSYS Mechanical توسط بازخوردها و الزامات مشتری هدایت می‌شود و نتیجه این تلاش‌ها تحلیلگران را قادر می‌سازد تا مشکلات چالش برانگیز در ANSYS Workbench را در کسری از زمان مورد نیاز حل کنند.

با این حال، برای بسیاری از مهندسان، آکوستیک ممکن است رشته جدیدی برای آنها باشد. برعکس، آکوستیست ها ممکن است با نحوه پیاده سازی برخی مفاهیم در یک برنامه نرم افزاری المان محدود آشنا نباشند. این کتاب راهنمای عمیق و کاربردی در مورد انجام شبیه‌سازی‌های صوتی و ارتعاشی با استفاده از ANSYS Mechanical ارائه می‌دهد.

برای مهندس با پیشینه محدود در آکوستیک، این متن به عنوان یک همراه عالی برای سایر کتاب‌هایی است که اصول آکوستیک را پوشش می‌دهند. مثال‌های متعدد فرصت‌های زیادی را برای خواننده فراهم می‌کند تا نتایج اجزای محدود را با نظریه مرتبط کند و بهترین شیوه‌ها را در طول مسیر بیاموزد.

برای آکوستیک، توضیحات متمرکز بر روش های عددی و همچنین مقایسه با نتایج MATLAB روشنگر است و دستورالعمل های گام به گام برای خوانندگان تازه کار ANSYS Workbench بسیار ارزشمند است. نوشتن مقدمه این کتاب برای من مایه خرسندی است و مطمئنم که جذابیت وسیعی در محافل دانشگاهی و صنعتی خواهد داشت.

کارل هاوارد و بن کازولاتو یک مرجع خوب نوشتاری و کاربردی ارائه کرده اند که به خواننده کمک می کند تا وارد دنیای هیجان انگیز شبیه سازی عددی صوتی شود.

درباره کتاب پردازش آکوستیک با متلب MATLAB و انسیس ANSYS

هدف این کتاب ارائه مثال هایی از نحوه حل مسائل آکوستیک با استفاده از MATLAB، ANSYS Workbench و ANSYS Mechanical APDL می باشد.

این کتاب شامل تئوری ریاضی است که به آثار منتشر شده مانند کتاب های درسی، مجلات و مقالات کنفرانس ارجاع داده شده است. سپس این تئوری با مثالی که با استفاده از MATLAB پیاده سازی شده است نشان داده می شود و کد منبع همراه این کتاب گنجانده شده است.

نرم افزار موجود در این کتاب در پیوست A فهرست شده است. موضوعات ارتعاشات و آکوستیک طیف وسیعی از موضوعات را در بر می گیرد. تئوری و مثال های این کتاب به منظور نشان دادن نحوه حل مسائل با استفاده از نرم افزار ANSYS انتخاب شده است.

ANSYS قابلیت های خوبی برای حل مشکلات آکوستیک دارد و قصد نویسندگان این بوده که بیشتر این قابلیت ها را پوشش دهند. فرض بر این است که خواننده با نظریه های مربوط به ارتعاشات و آکوستیک آشنایی دارد.

این کتاب به عنوان یک کتاب درسی ارتعاشی و آکوستیک در نظر گرفته نشده است – کتاب های درسی بسیار عالی در دسترس هستند که این موضوعات را پوشش می دهند. علاوه بر این، فرض بر این است که خواننده با تحلیل المان محدود (FEA) آشنایی دارد. این کتاب فقط اصول اولیه تحلیل اجزای محدود را پوشش می دهد.

دانلود رایگان کتاب پردازش آکوستیک با متلب MATLAB و انسیس ANSYS

دانلود کتاب از مخزن AVanalyse.com با لینک مستقیم


کتاب های پیشنهادی

معماری استودیو های صدا، موسیقی و رادیویی

معماری استودیو های صدا، موسیقی و رادیویی

انتشار صدا (رویکردی مبتنی بر امپدانس)

انتشار صدا (رویکردی مبتنی بر امپدانس)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --