راهنمای عملی فشرده سازی ویدئو و صدا

راهنمای عملی فشرده سازی ویدئو و صدا

بخشی از پیشگفتار کتاب راهنمای عملی فشرده سازی ویدئو و صدا

َّ« چند سال گذشته تا اکنون زمان فوق العاده ای برای صنعت ویدئوی دیجیتال بوده است. اندکی پیش از آغاز هزاره، سیستم‌های ویرایش ویدیوی دیجیتال اقلام سرمایه‌ای گران‌قیمتی بودند که تنها برودکسترهای بزرگ و شرکت‌های تولید می‌توانستند از عهده آن برآیند.

تصور اینکه اکنون همین قابلیت در لپ‌تاپ‌هایی وجود دارد که می‌توانید آنها را از یک فروشگاه بخرید شگفت‌انگیز است. این قابلیتی است که ما چندین سال رویای داشتن آن را روی دسکتاپ خود داشتیم.

قیمت سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز برای اجرای کل یک سرویس پخش تلویزیونی اکنون در دسترس هر سازمان یا فردی است که می‌خواهد درگیر شود.

ما هنوز در زمان بسیار هیجان انگیزی در صنعت ویدیوی دیجیتال هستیم. کدک H.264 در حال دستیابی به پتانسیل عظیمی است و هنوز کارهای زیادی برای موفقیت در آن وجود دارد. با نگاهی فراتر از آن، امکان ایجاد خدمات HDTV و تجارب چند رسانه ای تعاملی وجود دارد که تا به حال فقط می توانستیم در مورد آنها رویا داشته باشیم».

نویسنده کتاب Cliff Wootton در پیشگفتار کتاب ادامه میدهد که « اگر در مورد چهره روی جلد تعجب می کنید، دختر من لیدیا است. اما اگر با دقت بیشتری به جلد نگاه کنید، داستانی را بیان می کند. در واقع، این تلاشی است برای نشان دادن آنچه کتاب در یک عکس فوری است.

در سمت چپ، سوراخ‌های چرخ‌دنده از فیلم را خواهید دید. سپس در پس زمینه برخی از خطوط شطرنجی ضعیف باید مشهود باشد. همانطور که به سمت راست حرکت می کنید، جزئیات صورت فشرده می شود. این نشان می‌دهد که چگونه یک تصویر تخریب می‌شود و در نهایت به ذرات ماکروبلاک کوچکی تبدیل می‌شود.

ارائه این ایده های گویا یکی از لذت بخش ترین بخش های نوشتن کتاب است. من بیش از هر کتاب دیگری که به خاطر می‌آورم درگیر آن بودم، از کار روی این پروژه لذت بردم. امیدوارم شما هم از این کتاب لذت ببرید و آن را مفید بدانید، زیرا به یک فشرده ساز با تجربه تر تبدیل می شوید » .

نویسنده

Cliff Wootton از کروبورو، جنوب شرقی انگلستان

دانلود کتاب راهنمای عملی فشرده سازی ویدئو و صدا

دانلود با لینک مستقیم


کتابهای پیشنهادی

هوش محاسباتی در پردازش تصویر و ویدئو

هوش محاسباتی در پردازش تصویر و ویدئو

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --